Algarve, Praia da Senhora da Rocha

Podróż tą odbyliśmy prawie dwa lata temu. A wydaje się, jakby to było jeszcze dawniej. Z całą pewnością były to pamiętne wakacje w naszym życiu. Poprzedni rok mieliśmy wyjątkowo smutny, zakończony odejściem bliskiej nam osoby, więc ten wyjazd był, tak jakby taką odskocznią i oderwaniem się od codziennych trosk. Polecieliśmy… i od pierwszego dnia kompletnie się w tym kraju zakochaliśmy.

It’s been nearly two years since we’ve been to Algarve… it seems to be even more. Having had a really sad previous year, when we lost someone so dear to our hearts, we wanted to go somewhere, where we could put the closure to that year of mourning and grief. So we took off… and instantly fell in love with that country.

20170408_190313

Zatrzymaliśmy się w hotelu niedaleko Praia da Senhora da Rocha, skąd swoją nazwę wzięło od przycupniętego na klifie urokliwego kościółka, który jak widać polubiły również mewy.

We stayed over at the hotel near Praia da Senhora da Roha, named after a tiny church perched at the top of the cliff, especially beloved by seagulls.

Raptem 10-cio minutowy spacer dzielił nas od najblższej plaży, a raczej dwóch plaż połączonych ze soba tunelem, wydrążonym w klifie pomiedzy nimi. W kwietniu był tam błogi spokój.

The closest beach (actually, two beaches linked together by a tunnel in the cliff) was just a 10-minute walk away from the hotel. In April it was peaceful and quiet.

Pierwszy dzień naszego pobytu w Portugalii, spędziliśmy, jak zazwyczaj na ekspoloracji okolic hotelu. Znaleźliśmy nie tylko powyższe plaże, ale również kilka miejsc z pysznym lokalnym jedzeniem, a na koniec dnia spotkaliśmy uroczego pana, który pędził przez miasteczko stado kóz 🙂

On our first day we explored the local area and apart from the beaches mentioned above, we found out some nice restaurants with local sea food. The highlight of a day was a man walking his flock of goats across the town 🙂

Następnego dnia zaplanowaliśmy wyprawę do zatoki da Marinha, słynącej z przepięknych formacji skalnych, ale te zobaczycie w następnym poście 🙂

We planned to see Praia da Marinha on the next day, famous for its beautiful rock formations. You are going to see them in my next post 🙂